sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Sunnuntairukous

Miten hyvä onkaan muistaa ettei minussa itsessäni ole mitään vaan kaikki on lähtöisin Herrasta.

Tänään on ollut rauhallinen päivä. Olemme saaneet nauttia sunnuntain levosta ja kirkossa hyvästä saarnasta.

Viereisen kirkon seurakunta on meille laulanut pitkin päivää ylistyslauluja iloksemme.


On ihana muistaa että Jumala kulkee rinnallani. Maanantain huolet ovat jo mielessä näin sunnuntai-iltana. Paljon on työtä edessä ja taas haasteita tulevalle viikolle. Anna Jeesus siunauksesi ja kanna tämänkin viikon yli.


Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Hepr. 12:14

Herra, auta minua löytämään rauha, sinun rauhasi. Se rauha joka yliluonnollisesti asuu sydämessäni kaiken tuskan, vaikeuksien ja riidan keskellä. Se rauha leviää sisälleni omien taistelujeni keskellä vaikka olen täynnä ristiriitaa ja sotia. Se rauha joka ei tule minusta vaan siitä että kaikessa, koko ajan, lepään sinussa roikkuen.
Pyhitä minut, vanhurskauta minut, koska itsessäni en koskaan pääse pyhyyteen tai armoon. Vain sinä voit täyttää minut omalla pyhyydelläsi ja siten tehdä osalliseksi pyhyyttäsi. Minä olen likainen, syntiä täynnä.
Olen kristitty, sinun omasi, en koska olen parempi kuin joku muu vaan koska olen nähnyt miten huono olen ja ymmärtänyt pyytää sinua puhdistamaan itseni. Auta minua kuitenkin muistamaan että minussa itsessäni ei ole koskaan rauhaa tai pyhyyttä, voin löytää ne vain sinussa. Jotta en ylpistyisi ja kuvittelisi voivani tarjota sinulle jotain.
Mutta ennen kaikkea, auta minua joka hetki rukoilemaan ja etsimään sinua, joka päivä. Amen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti